Vakok és Gyengénlátók

Születés anyakönyvezése


Ügyleírás Születés anyakönyvezése

A születést a születés helye szerinti anyakönyvvezetőnél be kell jelenteni az azt követő első munkanapon. Az intézetben történt születést az egészségügyi szolgáltató, az intézeten kívüli születést a szülők és a szülésnél közreműködő felelős személy jelenti be.

A bejelentéssel egyidejűleg a bejelentő közli és igazolja mindazokat az adatokat, amelyek rendelkezésre állnak és az anyakönyvezéshez szükségesek.
Illetékesség születés helye szerinti anyakönyvvezető
Szükséges okiratok

Jegyzőkönyv születés bejelentéséről (melyet az egészségügyi intézmény állít ki)

Intézeti szülés esetén (az intézet ügyintézőjének kell átadni illetve bemutatni!)

Az anya érvényes személyazonosító igazolványa (vagy érvényes útlevele) és személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági bizonyítványa, házassági anyakönyvi kivonat.

Külföldi állampolgár (aki nem rendelkezik bevándorolt, letelepedett státussal) útlevele, és - amennyiben az anya házasságban él - a külföldi házassági okirat hitelesített magyar nyelvű fordítása; ha az anya családi állapota hajadon, a családi állapotát igazoló okirat szintén hitelesített magyar nyelvű fordításban, ha az anya elvált, a házasságot és annak megszűnését igazoló külföldi okirat hitelesített magyar nyelvű fordítása.

Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat (amennyiben a szülők nem élnek házassági kötelékben, és az apa a gyermeket magáénak elismerte)

Házassági anyakönyvi kivonat, vagy más okirat, mely tartalmazza a gyermek születési családi nevére vonatkozó megállapodást (amennyiben a szülők a házasságban saját nevüket viselik)

Ha a szülés intézeten kívül történik: a születést a szülő és az intézeten kívüli szülésről szóló kormányrendeletben meghatározott felelős személy jelenti be.
Az ügyet intéző osztály Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Hatósági Iroda
Ügyintézés helye, elérhetőség, rendje Salgótarján, Múzeum tér 1. Földszint 001. iroda
Tel: 417-255/125,125 mellék, e-mail:anyakonyv@salgotarjan.hu

Hétfő: 8:00-12:00
Szerda: 8:00-12:00 és 13:00-16.00
Péntek: 8:00-12:00
Ügyintézés
határideje és díja
azonnal, illetékmentes.
Egyéb dokumentumok Az ügytípushoz formanyomtatvány nem tartozik.
Alkalmazott jogszabályok 2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
1992.évi LXIII. tv. a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
1993.évi LV. tv. a magyar állampolgárságról
1993. évi LXXVII. tv. a nemzeti és etnikai kisebbségről
125/1993.(IX.22.) Korm. sz. rendelet a magyar állampolgárságról szóló
1993.évi LV. tv. végrehajtására
1997.évi XXXI. tv. a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról valamint a végrehajtására kiadott 149/1997.(IX.10.) Korm. sz. rendelet
149/1997. (IX.10.) Korm. rendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról
429/2017. (XII.20.) Korm.rendelet az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól
Egyéb fontos
tudnivalók


A születési anyakönyvi kivonat és a lakcímet igazoló hatósági igazolvány az anyakönyvvezetőnél átvehető.

2006. január 1-től a Magyar Köztársaság valamennyi újszülött polgára számára támogatást nyújt, amely arra szolgál, hogy a nagykorúság kezdetén, vagyis a 18. születési év betöltése után könnyebb legyen a fiatalok életkezdése. Bővebben: www.babakotveny.hu

2010. évi I. törvény az anyakönyvi eljárásról

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről


Névjegy

Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

Székhely:

3100. Salgótarján, Múzeum tér 1.


Postai cím:

3100. Salgótarján, Múzeum tér 1.


Telefonszám:

(32) 417-255


Faxszám:

(32) 310-838


e-mail cím:

 

Gyakran keresett oldalak