Vakok és Gyengénlátók

Címkezelési, címképzési ügyek


Ügyleírás:

Címkezelési, címképzési ügyek

 

Illetékesség:

Salgótarján közigazgatási területe

 

Szükséges okiratok:

 

 

Az ügyet intéző osztály:

Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal

Hatósági Iroda

 

Ügyintézés helye, elérhetősége, rendje:

Salgótarján Múzeum tér 1. III. emelet 310-ös iroda

 

Tel: 417-255/112 mellék

 

Hétfő: 8:00-12:00 óráig

Szerda: 8:00-12:00 óráig és 13:00-16:00 óráig

Péntek: 8:00-12:00 óráig



- Ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek esetében elektronikus úton az epapir.gov.hu honlapon keresztül.

- Postai úton: Salgótarján MJV Jegyzője 3100 Salgótarján, Múzeum tér 1.

Az új cím megállapításáról vagy módosításáról szóló házszámos határozat a közzétételtől számított egy hónapon keresztül a www.salgotarjan.hu honlapon folyamatosan megtekinthető.

 

Ügyintézés határideje és díja:

Az eljárás illetékmentes.

 

Egyéb dokumentumok

Kérelem

Alkalmazott jogszabályok:

- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

- a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet - Salgótarján Megyei Jogú Város Közgyűlésének a közterület elnevezések megállapításáról, változtatásáról, jelöléséről valamint az emléktábla állítás rendjéről szóló 18/1997. (VI. 30.) önkormányzati rendelete

Egyéb fontos tudnivalók:

Magyarországon a közigazgatás eddig nem rendelkezett egységes, közhiteles, az ország valamennyi címét tartalmazó cím-adatbázissal, ami egyaránt sok nehézséget, problémát okozott a lakossági ügyintézésben és a közigazgatási feladatellátásban (igazgatási szerveknél, közműszolgáltatóknál) is.

Ennek megoldásaként jött létre a Központi Címregiszter (a továbbiakban: KCR). A cél az volt, hogy egyetlen nyilvántartásba egyesítették a különböző hatóságoknál párhuzamosan nyilvántartott adatokat, elérve ezzel, hogy az ügyintézések, joggyakorlások és a lakók elérhetőségének megkönnyítése érdekében a címadatok naprakészek és pontosak legyenek, valamint a különböző hatóságok által alkalmazott nyilvántartásokban megegyezzenek.

 A KCR létrehozásának, naprakészen tartásának feladataival, mint címképzésért felelős szervet az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét jelölte ki a Kormány.

A jegyző felülvizsgálja az illetékességi területéhez tartozó címeket és szükség esetén elvégzi a címkezeléssel, címképzéssel összefüggő feladatokat.

 A salgótarjáni ingatlanok esetében a címkezeléssel, címképzéssel összefüggő feladatok ellátására Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Hatósági Irodáján kerül sor.

A naprakész adatbázis felállítása érdekében szükséges munkavégzés a címek felülvizsgálatával, adattisztításával, illetve új címek létrehozásával 2015. évtől megkezdve – az időközben történő ingatlanváltozások rögzítésével – folyamatos.

 A valós címadatok megállapítása az ingatlan- és lakcímnyilvántartás eddigi adatainak felülvizsgálatával, az ingatlanok tényleges elhelyezkedésének megállapításával és az ingatlanokon lévő épületeknek, az épületekben lévő önálló rendeltetési egységek, lépcsőházak, szintek és ajtószámok megfelelőségének vizsgálatával, valamint az ezekhez szükséges dokumentumok beszerzésével történik.

 Fentiek alapján a szükséges címjavítási, helyreigazítási, módosítási és törlési munkák elvégzésére kerül sor.

 Hiányzó vagy téves házszám esetén a házszám megállapításáról, módosításáról a jegyző gondoskodik. Szükség szerint házszámos határozatot hoz.

A központi címregiszterben új cím keletkeztetésére, meglévő cím módosítására vagy törlésére nem közigazgatási eljárás keretében kerül sor. A jegyző hivatalból akkor indítja meg az eljárást, ha az eljárás megindítására okot adó körülmény jut a tudomására (ingatlan-nyilvántartási hatóság tájékoztatása, ügyfél kérelme, stb.).

Új cím képzésére már csak a KCR szabályainak megfelelő módon kerülhet sor!

 Társasházak, szövetkezeti házak esetében az albetétek pontos címének megállapítása érdekében a közös képviselővel egyeztetett módon szükség lehet a társasházi alapító okirat és az épület szintenkénti alaprajza, illetve a közgyűlési döntés és tulajdonosi határozat benyújtására.

 A felülvizsgálatot vagy a házszámos határozat véglegessé válását követően a cím – valamennyi címadatával, az ingatlanügyi hatóság által megadott ingatlan-nyilvántartási azonosító kóddal és címkoordinátákkal, valamint a postai irányítószámmal együtt – hivatalból bejegyzésre kerül a központi címregiszterbe.

A Földhivatal által vezetett ingatlan-nyilvántartás a tisztított, KCR-ben rögzített adatokat automatikusan átveszi.

A végleges házszámos határozatok egy példánya az érintett, érdekelt hatóságok, szervek és közműszolgáltatók felé tájékoztatásul megküldésre kerül, de a konkrét bejelentés megtétele és egyéb hatóság, bíróság felkeresése a pontos adatok, azonosítók ismeretében a tulajdonos, számlafizető feladata.

 Címváltozás esetén az új cím a központi személyiadat- és lakcímnyilvántartáson az ingatlanban lakcímmel rendelkező személyek vonatkozásában átvezetésre kerül és a lakóhelyük új címét tartalmazó hatósági bizonyítványnak (lakcímkártyának) kiadása is hivatalból kezdeményezésre kerül.

 Amennyiben a címváltozást valamely hatóság, közműszolgáltató, pénzintézet felé igazolni szükséges, úgy lehetőség van hatósági bizonyítvány iránti kérelem benyújtására.

 Hiányzó közterületi elnevezés vagy közterületnév módosítása esetén önkormányzati közgyűlési döntés meghozatala szükséges.


Névjegy

Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

Székhely:

3100. Salgótarján, Múzeum tér 1.


Postai cím:

3100. Salgótarján, Múzeum tér 1.


Telefonszám:

(32) 417-255


Faxszám:

(32) 310-838


e-mail cím:

 

Gyakran keresett oldalak