Vakok és Gyengénlátók

A bizottságok működésére vonatkozó alapvető szabályok


  1. A bizottság – a feladatkörében – előkészíti a Közgyűlés döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását. A Közgyűlés határozza meg azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, továbbá amely előterjesztések a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a Közgyűlés elé.

  2. A bizottság a feladatkörében ellenőrzi a Polgármesteri Hivatalnak a Közgyűlés döntései előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a Közgyűlés álláspontjáról, céljaitól való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, a polgármester intézkedését kezdeményezheti.

  3. Az állandó bizottságok azonos jogokkal és kötelezettségekkel rendelkeznek.

  4. A Közgyűlés meghatározott feladat elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.

  5. A bizottság települési képviselő és nem települési képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottság munkájával összefüggésben azonosak.

  6. A bizottság önálló előterjesztéseket készíthet, valamint véleményezi a feladatkörébe tartozó előterjesztéseket, ellenőrzi a Közgyűlési határozatok végrehajtását. Ellenőrizheti - feladatkörét érintően - az önkormányzat intézményeinek munkáját. A Közgyűlés eseti feladattal is megbízhatja a bizottságot.

  7. A bizottság munkájába a polgármester hozzájárulása által külső szakértőket vonhat be.

  8. Az állandó bizottságok véleményezik az önkormányzat költségvetéséről szóló rendelet-tervezetet, valamint a költségvetés időarányos teljesítéséről szóló beszámolók, tájékoztatók tervezeteit, a szervezeti és működési szabályzatról, továbbá a Közgyűlés tagjainak és a bizottságok külső tagjainak juttatásáról szóló rendeletek tervezetét, a közgyűlési munkaterv javaslatot. A bizottsági véleményeket a polgármester, míg a Pénzügyi Bizottság határozatát a bizottság elnöke ismerteti a Közgyűléssel.

  9. A bizottság üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti. A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket elektronikus formában úgy kell kiküldeni, hogy azt a meghívottak az ülés előtt legalább 3 naptári nappal – rendkívüli bizottsági ülés esetén 1 nappal - kézhez kapják.

  10. A bizottságot a polgármester indítványára össze kell hívni az indítvány kézhezvételétől számított nyolc napon belül.

  11. A települési képviselő tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását. A települési képviselő kezdeményezheti, hogy a Közgyűlés vizsgálja felül a bizottság átruházott hatáskörében hozott döntését. Tanácskozási joggal meg kell hívni az őt érintő napirend tárgyalásához tevékenységi körében a Salgótarjáni Civil Kerekasztal képviselőjét.

  12. A bizottság ülése nyilvános, zárt ülés tartására a 22. § rendelkezései az irányadók.

  13. A bizottsági ülés időpontjáról és a tárgyalandó napirendekről a polgármestert és a jegyzőt legalább 3 munkanappal előbb, rendkívüli ülés esetén soron kívül értesíteni kell.

  14. A bizottság ülése akkor határozatképes, ha tagjainak több, mint a fele jelen van.

  15. A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a Közgyűlés határozatképességére és határozathozatalára vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

  16. A bizottság – a szavazati arányok rögzítésével – alakszerű határozat nélkül dönt, a 17. pont kivételével.

  17. A bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéseit alakszerű határozatban kell rögzíteni.

  18. A bizottság üléséről szerkesztett jegyzőkönyvet (továbbiakban: jegyzőkönyv) kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző által kijelölt belső szervezeti egység gondoskodik.

  19. A jegyzőkönyv tartalmára a 41.§ (1) bekezdésben foglaltakat megfelelően alkalmazni kell.

  20. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság tagjai közül választott jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.

  21. A jegyzőkönyv egy példányát – amennyiben átruházott hatáskörben hozott döntést is tartalmaz, két példányát – a bizottsági ülést követő 10 napon belül a Humánszolgáltatási és Szervezési Irodán kell leadni.

  22. A bizottság a Közgyűlési előterjesztések előzetes véleményezése során egyértelműen dönt, hogy az előterjesztéssel egyetért, vagy nem ért egyet.

  23. A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A bizottsági tag köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárást nem kell alkalmazni, ha a bizottság döntéshozatala saját tagjának választására, kinevezésére, megbízására vagy delegálására irányul.

  24. A bizottság számozott alakszerű határozata tartalmazza a Közgyűlési felhatalmazás tényét, a bizottság döntését, a záró részben pedig a határozatról értesülők körét. A bizottság határozatát a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes írja alá.

  25. A bizottságok feladatkörüket átfedő ügyekben közösen is eljárhatnak és együttes állásfoglalást alakíthatnak ki.

  26. Szükség esetén a bizottság elnöke megállapodhat más bizottság elnökével adott téma együttes ülés keretében történő tárgyalásáról.

  27. Az Ügyrendi Bizottság összeférhetetlenségi szabályaira a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvényből (továbbiakban: Kbtv.) 25. §-át kell alkalmazni.

Névjegy

Salgótarján Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

Székhely:

3100. Salgótarján, Múzeum tér 1.


Postai cím:

3100. Salgótarján, Múzeum tér 1.


Telefonszám:

(32) 417-255


Faxszám:

(32) 310-838


e-mail cím:

 

Gyakran keresett oldalak